Bygglov - Beställning av nybyggnadskarta
Den här tjänsten kräver inloggningEn nybyggnadskarta är en handling som ska upprättas i samband med en del ny- eller ombyggnationer inom detaljplanerat område och fungerar som underlag för situationsplan. Kartan upprättas av kommunen, mot en avgift. Nybyggnationskarta tar omkring fyra veckor att ta fram. Använd den här e-tjänsten för att beställa nybyggnadskarta.
Kontakta bygglovskontoret om du vill beställa kartan via blankett. Du hittar kontaktuppgifter längst ned på sidan.
Logga in med din egen e-legitimation
Som företrädare för företaget så använder du din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten, exempelvis Mobilt BankID. I e-tjänsten kan du välja att hämta företagsuppgifter från Bolagsverket, Statistikmyndigheten SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Relaterad information
Så här hämtas dina företagsuppgifter (bolagsverket.se).
Har du frågor?
Hör av dig om du har frågor eller funderingar:
e-post: bygglov@kiruna.se
Telefon: 0980-701 40
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Kommunen styrs av regelverket kring allmänna handlingar. Det betyder att dina uppgifter sällan får raderas och kan behöva sparas för all framtid
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och byggnämnden
Miljo@kiruna.se
Bygglovskontoret
bygglov@kiruna.se
kiruna.se